Petitchef

sâmbătă, 31 martie 2012

Iaurt facut in casa

Aici in partea aceasta de ardeal ,la iaurtul facut in casa ii spune lapte covasat,are tot felul de denumiri ,depinde de zona in care locuiti.Cand eram copil nu se gasea iaurt ,asa ca bunica imi facea acest lapte ,avea vaci si oi asa ca lapte era din belsug .Fac si eu deseori ,este foarte bun si sanatos.
Se pune laptele la fiert,eu am avut 2 litri,se lasa sa se raceasca ,atat cat putem sa tinem degetul in el,se pune o cana de covasala ,se amesteca bine ,se pune in borcane si se lasa de seara pana dimineata sa se prinda,se lasa putin la rece sa se aseze si se serveste.
O sa va spun ce inseamna covasala :este o cana de lapte covasat ramas din tura anterioara si pastrat la rece,nu conteaza ca prinde putina floare deasupra ,se curata si este bun.Pofta buna.

5 comentarii:

  1. Buna ideea Mirela,faceam si eu iaurt in casa cand erau copii mici caci este mult mai sanatos!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti sa iti reamintesti reteta copilariei.Pupici cu sclipici.

      Ștergere
  2. Iaurt...ce bun si racoros este mai ales vara. Iarna prefer o cana de lapte cald. Si cum primavara asta se lasa greu venita...

    RăspundețiȘtergere