Petitchef

sâmbătă, 6 noiembrie 2010

Tort de mere si crema de zahar ars

Se pune in cratita, in care facem tortul,100gr de zahar si se caramelizeaza ,fara sa se arda,ca este amar,se imbraca pereti cratitei ,se lasa se se raceasca,se curata 6 -7 mere (1kg),se scot cotoarele si se aseaza in cratita cu zahar ars,se pune un pic de scortisoara macinata ,se dau la cuptor cam 15 minute.

Crema se face din 8 oua ,care se amesteca cu 16 linguri de zahar,fara se se bata prea mult,se pune esenta de vanilie sau zahar vanilat,1 litru de lapte fiert,aceasta crema se rastoarna peste mere ,merele se vor ridica deasupra cremei ,se da la cuptor cam 30-40min,deasupra se face un blat din 5 oua.Se coace pina trece testul cu scobitoarea ,se lasa la racit in cratita,se rastoarna pe platou ,cind este rece de tot ,se orneaza cu frisca,eu am facut un trandafir din coaja de mar si citeva feli de mar subtiri,este delicios .

2 comentarii:

  1. Mirela uite ca eu nu am mai facut blaturi d e...100 de ani. 5 oua si mai ce pt blat? Scrie asa ca pt o incepatoare.

    RăspundețiȘtergere
  2. E extraordinar de bun!Prima oara l-am mancat la "La Mama" si, desi nu stiam reteta, am dedus cum se face si, spre surprinderea mea, mi-a iesit super.Are un gust nemaipomenit.

    RăspundețiȘtergere