Petitchef

vineri, 5 noiembrie 2010

Tort pt, botez

La botezul finutului meu ,Denis,dupa multe vizite la cofetarii,am hotarit sa facem noi torturile,trei la numar,unul pt. bebe si cite unul pt. moasa si nase.Am facut trei blaturi ,fiecare din :5 oua,10 linguri de zahar,esenta de vanilie,5 linguri de faina,Am separat ouale ,albusurile le-am batut cu un praf de sare,spuma tare ,am pus zaharul cite o lingura odata ,am adaugat si galbenusurile,esenta si faina, cernuta,am copt pina au trecut testul cu scobitoarea.A lasat blaturile deoparte sa se raceasca si am facut crema.Pentru crema am folosit:10 oua ,20 linguri de zahar ,1kg. de frisca,compot de piersici,gelatina40 gr.100 ml. lapte.Albusurile se bat spuma cu un praf de sare si 10 linguri de zahar,frisca se bate,gelatina se inmoaie in zeama de compot,galbenusurile se amesteca cu restul de zahar si cu laptele,15 minute, in baimarin,se amesteca si gelatina,dar sa nu fiarba,se ia de pe foc ,se lasa la racit ,cind este la temperatura camerei ,se amesteca cu albusurile,bucatele de piersica taiate marunt si frisca.Blaturile le-am taiat in doua ,unul din ele l-am decupat in forma de inimioara,am puus in tava in care am copt blaturile,capacul insiropat cu compot,apoi am pus crema,cit am vrut de inalt tortul,apoi cealalta parte deasupra,insiropata.Asa am, procedat cu cela trei blaturi ,am lasat la frigider peste noapte,a doua zi ,le-am intors invers ,cele dreptungiulare le-am pus unul linga altul,am imbracat cu pasta de zahar colorata cu colorant albastru,deasupra am pus tortuletul in forma de inima,am decorat cu floricele si trandafiri din lapte praf,din pasta de zahar am facut si doi botosei care au fost punctul forte a tortului.




2 comentarii: