Petitchef

joi, 30 iunie 2011

Compot de cirese

Am invatat sa fac compoturi de la mama mea ,totul este natural ,fara adaos de conservanti ,doar zahar si fructe.Am cules ciresele cu mana mea ,cirese frumoase ,fara pete sau crapaturi,radeau ,parca, in cos,am spalat ciresele in apa rece ,apoi le-am lasat sa stea in apa cu sare ,cam 15 minute ,sa iasa eventuali viermisori ,am limpezit iaras fructele cu apa curata ,am pus in borcane fructe, cam jumate de borcan,am facut separat siropul ,la fiecare borcan mic ,4 linguri de zahar si la fiecare borcan mare 8 linguri de zahar,am pus apa peste cirese si asa am masurat apa ,am fiert siropul pina s-a topit zaharul ,l-am lasat sa se raceasca ,am pus peste fructe ,pina s-au umplut borcanele ,am infiletat capacele,le-am fiert intr-o cratita,pe fundul ei am pus un prosop curat,cam 15-20 minute.Pe masa am pus o patura si acolo am lasat borcanele sa se raceasca,pina a doua zi.Le-am aranjat frumos in camara ,unde vor astepta iarna ,cind vor fi devorate.

2 comentarii:

  1. Tare mult imi plac ciresele ,la fel si compotul,iti fur un borcan ;-))ase de gust

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti daruiesc cu mare drag compoturile mele,te imbratisez.

    RăspundețiȘtergere