Petitchef

joi, 22 septembrie 2011

Tort cu mousse de ciocolata alba

Am fost invitata ,duminica trecuta,la o zi onomastica,cum vremea a fost frumoasa ,s-a tinut pe malul Streiului,la un gratar.Tot am stat si m-am gandit,ce cadou sa ii fac,prietenei mele.Dupa lungi delibarari am hotarat sa ii fac un tort ,siropos si simplu cu ciocolata,ca sa fie mai diferit am facut mousse de ciocolata alba.
Pentru blat am folosit:
-8 oua
-12 linguri se zahar
-8 linguri de faina
-50 ml. ulei
-50 gr cacauo
-o lingurita praf de copt
Am separat ouale,albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare,am pus zaharul in ploaie,galbenusurile si uleiul,faina amestecata cu praful de copt si cacaua le-am cernut peste compozitie,am amestecat cu o spatula ,de jos in sus ,pana s-a omogenizat totul,am pus la copt intr-o tava rotunda ,detasabila,am copt blatul pana a trecut testul cu scobitoarea,am lasat la racit.
Pentru mousse:
-350 gr. ciocolata alba
-250ml . frisca nebatuta
Am rupt ciocolata bucati mai mici,frisca am incalzit-o pana la punctul de fierbere,am pus peste ciocolata,am amestecat pana s-a topit ciocolata,am pus-o la frigider cam 4 ore ,dupa acest timp ,am batut-o bine ci mixerul pana a iesit o crema spumoasa.
Blatul l-am taiat in trei foi,am insiropat bine ,bine cu compot de visine ,visinele le-am scos samburii si le-am pus peste blat,apoi am pus jumate din crema de ciocolata,am pus alta foaie ,iaras sirop si visine ,crema si ultima foaie ,care a fost si ea insiropata .Eu totdeauna pun tortul cu susul in jos,parte dedesupt este mai dreapta fata de cea de deasupra.
Am topit 200gr. ciocolata neagra ,pe care am pus-o deasupra ,am lasat putin la rece ,am ornat cu frisca ,pe laterale si cu trandafiri din lapte praf.A fost un mare succes tortul meu,cred ca a fost cel mai potrivit cadou.




A trebuit sa il inpachetez ca sa il pot transporta si de acea in poza se vede putina frisca lipsa,s-a prins de ciolofan ,dar si asa a fost nemaipomenit.

6 comentarii:

  1. minunat.l-ai ornat foarte frumos,eu nu ma pricep.felicitari.pupicei si la multi ani prietenei tale.

    RăspundețiȘtergere
  2. Numai minuni faci si cadouri...siropoase. Sunt sigura ca nici nu se putea ceva mai "bun" si ca toti s-au lins pe degete. Yamm...deja am pus 3 kile pe burtica numa uitandu-ma la pozele tale...

    RăspundețiȘtergere
  3. Poate o sa iti fac si tie un cadou siropos ,dar pana la tine nu ar rezista,poate la iarna o sa fi in tara si o sa primesti un asa cadou.

    RăspundețiȘtergere
  4. Un tort yumy! Vreau si eu un asemenea tort! La multi ani prietenei! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere