Petitchef

duminică, 31 iulie 2011

Dulceata de caise

Dupa ce am fact compot de caise a venit randul sa fac si dulceata de caise ,dulce- acrisoara si foarte aromata,o voi folosi la clatite ,prajituri,etc...Am spalat caisele ,am avut 7 kg. cintarite cu samburi,am dusfacut fructele,am pus peste ele 3 kg. de zahar,am lasat sa stea citeva ore sa isi lase siropul ,le-am pus la fiert,intr-o oala de aluminiu,vor deveni foarte fluide,trebuie sa scada si sa se ingroase,am oprit focul ,era seara tarziu ,am lasat asa pana diminmeata cind am pus din nou la fiert,am mai adaugat 500gr. de zahar,am mai fiert pina ce a trecut testul cu farfuria,pui un pic de dulceata pe o farfurie si daca nu curge este gata,am pus-o in borcanele curate ,am incins cuptorul si am pus borcanele intr-o tava,am oprit focul si le-am lasat sa se raceasca detot ,am legat borcanele si le-am aranjat in camara,acolo vor astepta cuminti sa fie devorate.

8 comentarii:

  1. Oh, looks delightful! Beautiful picture! Che buona! Buona domenica da Roma!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buna , am facut si eu saptamana acesta sa nu cumva sa raman fara! O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Abia astept clatitele alea cu gemul asta parfumat. Yammm...

    RăspundețiȘtergere
  4. Te astept la iarna cu o farfurie plina cu clatite,atunci cind vei reveni in tara ,o- sa umplem buzunarele ,cu clatite si mergem pe deal la sanie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce culoare faina ti-o iesit ,eu n-am mai facut ca am in pivnita,de capsuni,caise,piersici,prune,la anul poate,pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Iti spun un secret! Dar sa nu-l mai spui la nimeni. Mie nu-mi place sa gatesc, numai sa maninc:).
    Tu esti femeia ideala, cea pe care si-o doreste orice barbat. Esti o dulceata, de petale de trandafiri:)(parerea mea este ca, aceasta e cea mai buna dulceata).
    Scuza-ma ca, din nu stiu ce motiv nu ma pot pune la pers.interesate. Nu am reusit sa remediez acest neajuns deocamdata.
    Te imbratisez,
    Odorica

    RăspundețiȘtergere
  7. Genul de caise pe langa clatite poti folosi la multe prajituri. E o comoara in casa, bun si parfumat. Eu anul asta am scapat caisele, mai am 1-2 borcane vechi. Pup!

    RăspundețiȘtergere