Petitchef

marți, 6 decembrie 2011

Racituri

A fost un timp foarte rece,temperaturi de -10 ,-9 grade,nu am facut racituri de anul trecut ,asa ca am hotarat ca timpul este prielnic ,pofta mare ,sa fac racituri ,asa se numesc aici la mine in Calan ,pe valea Streiului.Am plecat la cumparaturi , am cumparat cele trebuincioase pentru aceasta mancare:3 unghi proaspete de porc,un ciolan ,o ureche si o bucatica de carne de porc.Cind am ajuns acasa am parlit unghiile ,la flacara aragazului,aveau par pe ele,am spalat bine urechea si ciolanul ,am pus intr-o oala ,de 10 litri toate bucatile,am adaugt apa pana s-a umplut oala,cand au inceput sa fiarba am luat spuma si am lasat sa fiarba ,la foc mic.Cand au fost jumatate fierte am adaugat doi morcovi ,taiati in patru,am adaugat sare ca sa fiarba si carnea cu sare,zeama trebuie sa ramana limpede,am fiert totul pana ce carnea s-a desfacut de pe oase,am pus o capatana de usturoi pisata cu presa ,am mai dat doua clocote,am strecurat zeama ,am dat gustul de sare,carnea am lasat-o putin la racit,apoi am ales toate oasele.Am pus in funduld castroanelor,carne ,sorici,cate putin di ureche,apoi am pus zeama,pana sau umplut castroanele,am lasat la rece ,in balcon ,a doua zi au fost bune pt. servit.Pofta buna.

Ps :daca nu sunteti sigure ,ca raciturile se vor prinde puteti adauga in zeama calda un plic de gelatina,incercati inainte de a opri focul daca se vor inchega ,puneti intr-o cana o lingura de zeama si punetio cateva minute la rece ,daca se incheaga este foarte bine ,daca nu mai fierbeti totul sau puneti gelatina in zeama strecurata si calda fara sa fierbeti gelatina.

4 comentarii:

  1. Ne place tare mult, noi o pregatim de obicei de revelion! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmmm ce bine arat,imi plac tare mult!
    trebuie sa fac si eu:)pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata delicios! Este reteta care o voi face de Craciun, numai ca mai pun legume rondele si ou fiert!

    RăspundețiȘtergere
  4. Racituri...si eu fac asa ceva. Si aici la capat d elume am invata pe ai mei sa manince "zeama-n tepenita" cum zicea tata. Chiar am vazut in piata "adidasi" si ma gandeam sa fac neaparat de Craciun. Si da, la fel le fac si eu doar ca mai pun un pic de usturoi crud il amestec cu carnitza ce o pun in farfurie.

    RăspundețiȘtergere