Petitchef

marți, 19 iulie 2011

Dulceata de afine

Aceasta dulceata este una din preferatele mele ,mai ales ca anul acesta am fost eu sa culeg afinele,sa stiti atunci cind cumparati afine sa nu fiti zgirciti ,sa spuneti ca costa mult,este foarte multa munca sa culegi afinele cu piaptanul pt. afine ,le pui in galeata apoi acasa le alegi de frunze si de boabele care nu sunt coapte sau nu sunt afine,este o munca enorma,am simtit-o pe pielea mea.Sa trecem la treaba :am spalat afinele,in apa rece,le-am pus intr-o cratita cu zahar,le-am lasat pina a doua zi sa isi lase siropul,eu am avut cam 2500gr. de afine si am pus cam 1500gr de zahar.A doua zi le-am pus la fiert (in ceaunul de mamaliga ,ca sa nu se prinda)am luat spuma,am fiert dulceata si cind am facut testul cu farfuria ,am pus un pic pe o farfurie rece si nu a curs ,am oprit-o,am pus in borcanele si acum asteapta linistita in camara sa vina iarna,cind va fi imbratisata de clatitele fragede si pufoase.

5 comentarii:

  1. foarte buna dulceata ta.orice munca este grea si trebuie respectata. dar daca iti place ceea ce faci atunci se compenseaza.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  2. SARAH ,asa e orice munca trebuie respectata.PUPICCCCC

    RăspundețiȘtergere
  3. Gaby imi pare bine ca mai am un pofticios ,la afine.PUPICCC

    RăspundețiȘtergere