Petitchef

joi, 29 martie 2012

Budinca de gris

Am avut  o zi libera si cum atunci cand esti acasa trebuie sa le faci pe toate ,de la curatenie ,la gatit si facut lectii.Dupa ce am terminat toate aceste treburi ,m-am gandit sa fac ceva dulce la desert,am tot auzit de budinca de gris ,hm,oare cum o fi?cum arata?,asa ca curioasa cum sant am cautat retete pe net,am adaptat  reteta dupa bunul meu plac si am trecut la treaba.
Am avut nevoie de:
-6 oua
-10  linguri de zahar
-6 linguri de gris
-300 ml lapte
-esenta de rom
-dulceata de afine
-putin unt
Se separa ouale ,se bat albusurile cu un praf de sare,se pun 8 linguri de zahar,apoi galbenusurile,grisul se presara deasupra si se amesteca de jos in sus cu o spatula,se unge o forma de yena,cu unt si se pune la copt in cuptorul incins,se coace pana devine rumena deasupra ,eu am facut si testul cu scobitoarea,inainte sa scoatem budinca din cuptor,punem la fiert laptele cu zaharul si esenta ,il turnam asa clocotit peste budinca ,lasam sa se raceasca foarte bine,apoi servim cu frisca ,toping,dulceata,inghetata,etc.....,eu am servit cu dulceata de afine .Nu am crezut ca o sa fie asa buna aceasta budinca ,s-a topit foarte repede ,termitele mele au dat atacul,dar o sa mai fac si altadata.

4 comentarii: