Petitchef

duminică, 24 martie 2013

Tort ,cos cu flori

Astazi 24 martie este ziua mamei ,mele,a implinit o frumoasa varsta,este o mama tanara,desi si eu am trecut de 40 de ani,hy ,hy,.Am facut un tort cu cos de flori,daca iarna nu mai vrea sa plece,macar eu am facut un tort cu multe, multe flori,macar asa,poate va veni primavara mai repede.Am facut un blt simplu:
-10 oua
-10 linguri de zahar
-10 linguri de faina
-50 ml ulei
Am ales albusurile,am batut spuma tare,am adaugat zaharul,putin, cate putin,am adaugat galbenusurile si uleiul,apoi faina  cernuta,am omogenizat totul cu o spatula ,am copt in cuptorul incins,pana a trecut testul scobitori.Am lasat sa se raceasc,intre timp am pregatit crema:
-8 galbenusuri
-10 linguri de zahara
-150 ml. apa
-400 gr. ciocolata amaruie
-400 gr. unt ,80%grasime
-250gr.zahar
Ouale se bat pe aburi cu zaharul pe aburi,pana ce e topeste zaharul si se ingroase crema,se ia depe foc ,se adauga ciocolata rupta bucatele,se amesteca bine,pana se topeste ciocolata,se lasa sa se raceasca si se amesteca cu untul frecat spuma.
Blatul se taie in trei bucati ,se insiropeaza bine ,eu am pus sirop de cirese din compot,se pune primul blat ,apoi un strat de rema,iar o felie de blat ,sirop,un strat de crema,ultimul blat,se insiropeaza bine,am ornat cu frisca ,ca sa indrept blatul,apoi am ornat cu crema ramasa si trandafiri si floricele din pasta de zahar.A iesit frumos si gustos.


Sa am o mama ca tine inseamna mult pentru mine... Stiu ca intotdeauna va fi cineva care sa-mi arate ca ii pasa de mine, cineva care sa ma asculte fara sa ma judece aspru si care va dori mereu binele tuturor. Vei fi mereu cea la care ma voi intoace acasa cu drag si chiar daca nu voi reusi, gandurile mele de apreciere si dragoste vor ajunge mereu la tine. La multi ani!

Un comentariu:

  1. Uite ca a venit primavara acolo. Si mami al tau e fericita sa primeasca un cos cu flori atat de delicios. La multi ani , matusa!

    RăspundețiȘtergere